Hoe beïnvloedt herkenningstechnologie in de reisindustrie de data-analyse sector?

De opkomst van herkenningstechnologie in de reisindustrie heeft in een relatief korte periode schat aan persoonlijke data gegenereerd. Maar deze data is enkel waardevol als ze op een effectieve en manier kan geïnterpreteerd worden. Dit is precies waar de data-analyse sector zijn intrede doet. Door de groeiende toepassing van herkenningstechnologie binnen de reisindustrie heeft de data-analysesector zijn taak van het verwerken en bruikbaar maken van deze informatie sterk zien toenemen. In dit artikel lichten we de gevolgen van deze ontwikkeling toe.

Herkenningstechnologie als katalysator van de data-analyse sector

Wanneer je tegenwoordig met het vliegtuig ergens naartoe gaat, is er een grote kans dat je langs een gezichtsherkenningscamera komt. Of rijd je zeg maar over de hoofdsnelweg ergens in het buitenland? Dan heb je eveneens de mogelijkheid dat je auto geregistreerd wordt met behulp van herkenningstechnologie.

Herkenningstechnologie in de reisindustrie biedt de mogelijkheid om personen op individuele basis te kunnen herkennen. Om dit voor elkaar te krijgen dient de informatie die wordt opgedaan door deze technologie wel eerst computermatig ontcijfert en geanalyseerd te worden.

Een andere sector waar deze technologie momenteel als toepassing overwogen wordt, is de kansspelsector. De vraag is echter of herkenningstechnologie spelers de mogelijkheid biedt om hen te adviseren bij het wedden? Momenteel is dat nog niet helemaal duidelijk. We zien wel dat kansspelplatformen zoals een online casino al gebruik maken van gezichtsherkenningssysteem tijdens het registratieproces. Het is dus duidelijk dat steeds meer branches de enorm snel-groeiende mogelijkheden voor het toepassen van herkenningstechnologie zien.

De uitkomst van de toegenomen hoeveelheid persoonlijke data

Hoe meer persoonlijke data er wordt verzameld door herkenningstechnologie hoe preciezer de herkenning van personen en van uitkomsten kan worden. Om dit te realiseren dient de opgedane informatie echter omgezet te worden tot bruikbare informatie. Veel data-analysebedrijven hebben dan ook hun handen vol aan het omzetten en bruikbaar maken van allerlei verkregen data.

Herkenningstechnologie werkt op basis van het registreren van specifieke kenmerken. Deze verschillende kenmerken dienen eerst gezamenlijk opgeslagen te worden in een database. Hierna kan op basis van deze verzamelde kenmerken specifiek onderscheidt gemaakt worden met behulp van algoritmes. Deze algoritmes koppelen kenmerken aan elkaar om zo een volledig profiel van een uitkomst te kunnen creëren.

Zonder data-analyse geen herkenningstechnologie

De data-analysesector speelt een fundamentele rol bij het bruikbaar maken van herkenningstechnologie, en vice versa. Door de groeiende toepassing van herkenningstechnologie binnen de reisindustrie heeft de data-analysesector een sterke groei-impuls gekregen.

Deze beweging heeft dan ook onrechtstreeks een duw gegeven aan de ontwikkeling van AI. Het toepassen van Artificial Intelligence op de opgeslagen informatie en algoritmes vanuit herkenningstechnologie biedt namelijk de mogelijkheid om specifieke herkenningsapplicaties te ontwikkelen. Hierdoor kunnen individuen of objecten op gemakkelijke manier direct geïdentificeerd worden en bovendien ook mogelijke uitkomsten worden voorspelt.

De toekomst van herkenningstechnologie

Naarmate AI zich verder ontwikkelt en bruikbare data kan worden omgezet, zal er een enorme ontwikkeling plaatsvinden op het gebied van AI en herkenningstechnologie. Door de toenemende precisie van herkenningstechnologie zal deze ook steeds meer kunnen gebruikt worden voor allerlei alledaagse toepassingen. Op veel vlakken kan deze technologie in de toekomst ons leven dus een stuk makkelijker en efficiënter maken.